آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

  • ۰
  • ۰

هر کس نظر خود را در مورد کامل بودن آرم یک شرکت دارد.

روندهای جدید (و مدهای) در طراحی آرم هر ساله ظاهر می شود. راه راه ، انباشت نامه ، محو شدن و اشکال هندسی در طراحی آرم محبوب هستند. فقط یک سال پیش طراحی های مونولین ، فضای منفی و طراحی های یکپارچه باعث عصبانیت شد.

مراقب باشید در دام پیروی از هر م newد جدید نیفتید. همانطور که در 5 روند داغ طراحی آرم هشدار دادیم که می تواند مارک های راه اندازی و مشاغل کوچک را بهبود بخشد:

    امروزه ، مشاغل کوچک و استارتاپ ها باید در دنیایی که به طور فزاینده ای پر سر و صدا ساخته می شود ، در برابر مشاغل بزرگتر و مستقرتر رقابت کنند. برای این کار باید مورد توجه قرار گیرند. مشتریانی که به تازگی نام تجاری شما را کشف می کنند نیاز به چیزی دارند که شما را با آن به یاد بیاورند و آرم شما نوعی سوغات برای نگهداری از آنها است.

    تنظیمات مشتری و بازارها با گذشت زمان تغییر می کنند ، بنابراین مهم است که قبل از اینکه به نام تجاری خود بپردازید ، روندها را درک کنید.

    من به شما پیشنهاد نمی کنم مد را دنبال کنید. به عنوان مثال ، برای مدتی داشتن آرم های متحرک سه بعدی بسیار محبوب بود اما چاپ آنها غیرممکن بود و اغلب خواندن آنها بسیار دشوار بود. روندهای پایدار به شما کمک می کنند تا برند خود را بهتر شکل دهید و تعریف کنید. عبور از مدها می تواند شما را گمراه کند.

هنگامی که آن را خراب می کنید ، اساسی ترین و ضروری ترین عناصری که باید یک آرم داشته باشد - بدون در نظر گرفتن مد و روند چیست؟ و ، چگونه می دانید که آرم شما دارای این عناصر اصلی است؟

پل رند ، طراح برجسته IBM ، UPS و آرمهای نمادین ABC Broadcasting گفت:

    در حالی که طراحی آرم تا حدی با هر نوع مشکل طراحی مشابه است ، اما خاص است. مشکلات با مشکلات تبلیغات متفاوت است. شما باید همه چیز را به کوچکترین مخرج ممکن تقسیم کنید.

و این همان کاری است که ما در این راهنما انجام داده ایم. ما خود آرم را به مهمترین ویژگی ها و عملکردهای آن تقسیم کرده ایم. نتیجه؟ راهنمای شما برای موثرترین طراحی لوگو ممکن.

در ابتدایی ترین حالت ، آرم یک اثر هنری کوچک و نمادین است که نمایانگر یک تجارت است. اما ، ما کمی عمیق تر از آن حفاری کرده ایم. هنگامی که تمام روند طراحی و فونت های فانتزی را کنار می گذارید ، در هسته آن ، یک آرم باید:

  • 1- برند خود را مجسم کنید.
  • 2- فوراً قابل تشخیص باشد.
  • 3- همه کاره باشید.
  • 4- بی وقت باشید.

هر چیز دیگری اختیاری است.

در واقع ، من یک قدم جلوتر خواهم رفت. هر انتخاب طراحی در آرم شما فقط باید در خدمت و تقویت چهار مورد ذکر شده در بالا باشد. و اگر این چهار شرط را داشته باشید ، طبیعتاً بسیاری از آرم های معمولاً ذکر شده مانند سادگی و به یاد ماندنی بودن نیز دنبال می شوند.

اکنون ، برخی از صاحبان مشاغل نگران هستند که هزینه طراحی آرم می تواند به طرز ناگهانی بالا باشد.

درست است که بسیاری از شرکت ها و آژانس های طراحی برای خدمات خود هزاران تا ده هزار دلار هزینه می گیرند. اما این امر به طور جهانی صحت ندارد (پروژه های طراحی آرم سفارشی crowdspring با احتساب کلیه هزینه ها فقط با 299 دلار شروع می شود).

بیایید این مفاهیم را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم - و درمورد آنچه می توانید انجام دهید بحث کنید تا مطمئن شوید که آرم شما می تواند از این معیارهای اساسی برخوردار باشد. و ، از پرسشنامه سریع و آسان ما در انتهای مقاله بهره ببرید تا چگونگی چیدمان آرم خود را تعیین کنید!

یک آرم خوب باید مارک تجاری شما باشد

 

قبل از هر چیز یک آرم باید مارک تجاری شما باشد. این مهمتر از سادگی ، تعادل ، خط ، یا رنگ است.

حتی اگر یک آرم کاملاً زیباشناختی در اصل خود با مارکی که نشان می دهد ارتباط برقرار نکند ، در هدف خود شکست می خورد. نویسنده و کارشناس مارک مارتا اسپلمن توضیح می دهد:

    این آرم در هر شرکتی نقشی اساسی دارد - این نمایندگی بصری یک مارک تجاری است و با یک نگاه سریع همه احساسات ، افکار ، ارتباطات ، پیشنهادات ، مزایا و ارزش آن مارک خاص را انتقال می دهد.

آرم شما یک بخش اصلی از هویت نام تجاری شما است - یک اختصار بصری برای کسب و کار شما. شما می خواهید که این امر سریع و بی دردسر اصل تجارت شما را منتقل کند. این همان کیفیتی است که به طور واقعی هر فرصتی برای موثر بودن به یک آرم می دهد.

اگر آرم شما باعث نمی شود مصرف کنندگان به نام تجاری شما فکر کنند ، پس باید مستقیماً به صفحه نقاشی برگردید. و اگر خود را در چنین شرایطی قرار دادید ، وقت آن است که س tال سختی را بپرسید - آیا واقعاً مارک تجاری خود را می فهمید؟

قبل از اینکه یک آرم بتواند چیزی در مورد نام تجاری شما برقرار کند ، باید مارک خود را درک کنید. چه ارزش ها ، عملکردها ، مزایا ، محصولات یا خدمات شرکت شما را متمایز و منحصر به فرد می کند؟

همانطور که قبلا نوشتیم:

    لوگوی شما باید از برند شما معنی بگیرد ، نه برعکس. بهترین مارک های جهان به دلیل آرمشان شناخته شده نیستند ، آنها به دلیل افراد و بینایی که آرم نشان می دهد شناخته شده اند.

در هنر برای هنر ، بد نیست که فقط براساس زیبایی شناسی انتخاب کنیم. با این حال ، عملکرد اصلی یک آرم (raison d’etre) ارتباط هویت برند است. انتخاب های خودسرانه طراحی انجام نمی شود. بنابراین ، تمام ملاحظات زیبایی شناختی - از وزن خط تا رنگ ، تا شکل - باید در خدمت برند باشد.

لیست کارهای طراحی آرم شما:

    هنگام برنامه ریزی آرم جدید ، با تعریف نام تجاری خود شروع کنید.
    مهمترین جنبه های هویت برند خود را به تیم طراحی لوگوی خود منتقل کنید.
    هنگام مشاهده طرح های آرم احتمالی ، از خود بپرسید که آیا گزینه های زیبایی ارتباط برقرار می کنند و نشان دهنده نام تجاری شما هستند

یک آرم خوب باید فوراً قابل تشخیص باشد

حسن نیت ارائه می دهد تصویر ویکی مدیا

به عنوان سفیر تجسمی برند شما ، یک آرم باید به راحتی و فورا قابل شناسایی باشد. به هر حال ، این کل موضوع است ، درست است؟

شما می خواهید مردم آرم شما را ببینند و فوراً به نام تجاری شما فکر کنند.

برای رسیدن به آن هدف ، چند ملاحظه وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید.
اول ، یک آرم باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشد که فقط مارک تجاری شما را به مشتریان یادآوری کند.

این جایی است که روندهای طراحی آرم (و آرم سهام) واقعاً دشمن شما می شوند. آرم هایی که به جای مارک هایی که آنها نشان می دهند از روندهای طراحی یا سهام خود استفاده می کنند بسیار شبیه به هم هستند - و این یک مشکل است.

همانطور که قبلا توضیح دادیم:

    مهم نیست که یک شرکت متفاوت به شرکت شما شبیه باشد ، مهم این است که آرم های شما متفاوت باشد. در نتیجه ، شما فرصتی برای ایجاد اولین برداشت منحصر به فرد دارید. اغلب ، یک آرم یکی از اولین موانع دفاعی در برابر رقابت است. علاوه بر نام شرکت شما ، این اولین تفاوتی است که مشتریان و چشم اندازها متوجه آن می شوند.

وظیفه آرم شما شناسایی بصری نام تجاری شما است. برای تحقق موفقیت آمیز آن هدف ، یک آرم باید منحصر به فرد باشد. شما می خواهید مصرف کنندگان آرم شما را با شرکت شما مرتبط کنند. و ، شما می خواهید آنها با اعتماد به نفس با آن آرم رابطه اعتماد کنند. و در نتیجه ، نام تجاری شما.

اگر آرم شما مانند آرم رقیبتان است ، آنها با شما رابطه اعتمادپذیری برقرار نمی کنند. آنها شما را با برادر دوقلوی خود دو زمانه می کنند و حتی نمی دانند

در بهترین حالت ، می توانید امیدوار باشید که مصرف کننده فقط با شباهت آرم و رقیبتان گیج شود. در بدترین حالت ، آنها ممکن است احساس کلاهبرداری کنند یا حتی رفتار ضعیف رقیب شما را با نام تجاری شما مرتبط کنند. همانطور که در مقاله خود ذکر کردیم 5 روش سهام هنر کشتن نام تجاری کوچک شما است:

    اگر رقابت شما کاری غیراخلاقی انجام دهد و اعتبار آنها لطمه ای ببیند ، ممکن است اعتبار شما نیز تحت تأثیر قرار گیرد! گناهکاری توسط منصفانه یا ناخواسته یک تهدید واقعی است.

برای جلوگیری از به دام افتادن یک نامشخص ، آرم عمومی همیشه نشانه های طراحی شما را از مارک منحصر به فرد شما می گیرد.

 

دوم ، یک طراحی آرم خوب باید به آسانی قابل تشخیص باشد.

تصویر با مجوز از WWF

آرمهایی که دارای خطوط پررنگ و اشکال قوی و منحصر به فرد هستند ، به راحتی از نظر بصری شناسایی می شوند. به نایک "Swoosh" ، پاندا فضای منفی فدراسیون جهانی حیات وحش یا سیب اپل فکر کنید. همه فرم بصری قوی ، به راحتی قابل شناسایی و منحصر به فردی دارند.

به راستی ، برای اینکه بدانید طرحی از لحاظ بصری منحصر به فرد است یا خیر ، باید از آنچه در آنجا وجود دارد ایده داشته باشید. و ، ما می توانیم به شما کمک کنیم شروع کنید. راهنمای ما را در مورد استفاده بیش از حد ، Overdone Logo Concepts بررسی کنید تا چند نمونه از اشکال عمومی و بیش از حد استفاده کنید که باعث می شود آرم شما در بین مردم ناپدید شود. سپس به هر قیمتی از این مفاهیم خودداری کنید.

لیست کارهای طراحی آرم شما:

    از مارک منحصر به فرد خود به عنوان قطب نما استفاده کنید تا شما را به یک ایده منحصر به فرد در طراحی لوگو راهنمایی کند.
    درباره رقابت خود تحقیق کنید و از انتخاب طرحی که باعث مقایسه یا سردرگمی آرم های شما می شود ، خودداری کنید.
    با طراح خود ارتباط برقرار کنید که به دنبال یک آرم با بیانیه بصری پررنگ هستید و از آنها بخواهید از مفاهیم بیش از حد طراحی لوگو که در اینجا مشاهده می کنید ، پاک شوند.

یک آرم خوب باید همه کاره باشد

اگر یک آرم بخواهد به طور م functionثر کار کند ، باید همه کاره باشد. این ماده (یا باید) روی هر قطعه از مواد مارک دار تولید شده توسط شرکت شما وجود داشته باشد. اندازه آنها از یک کارت ویزیت تا یک بیلبورد… و هر سایز در این بین متفاوت است. آرم شما باید به طور موثر در هر اندازه مقیاس بندی شود.

بنابراین این از نظر طراحی به چه معناست؟ این بدان معناست که پیچیدگی بیش از حد از بین رفته است. بافت های جزئی ، خط پیچیده پیچیده یا جزئیات پیچیده ممکن است به طور کامل از بین بروند (در نتیجه آرم غیرقابل شناسایی است) برای کوچک شدن در کارت ویزیت ، کوچک می شود. سادگی بهترین دوست شماست.

طراحی هایی که بیش از حد به رنگ متکی هستند نیز ممکن است آسیب ببینند. شیب های رنگ یا محو شدن ممکن است وقتی در اندازه های کوچک ارائه می شود کاملا شکل خود را از دست بدهد. اگر طراحی به دلیل تأثیرگذاری آن بیش از حد بر رنگ متکی باشد ، ممکن است جزئیات مهم از بین برود.

آرم شما هنگام چاپ بزرگ یا کوچک ، سیاه و سفید یا رنگی باید به همان اندازه کار کند - این یکی از دلایل اهمیت خط و فرم برای طراحی آرم است. آرم شما باید در هر سطحی ، در مقابل هر رنگ ، در هر اندازه قابل مشاهده باشد.

اگر آرم شما نتواند به هر جایی که مارک تجاری شما باید ظاهر شود برود ، چه فایده ای دارد؟

لیست کارهای طراحی آرم شما:

  •     قبل از متعهد بودن به طراحی ، آرم احتمالی خود را در طیف وسیعی از اندازه ها آزمایش کنید.
        تأیید کنید که طراحی آرم شما به همان اندازه که در رنگ سیاه و سفید است در سیاه و سفید کار می کند.
        اگر طرحی در هرکدام از این آزمایش ها ناموفق بود ، آن را دوباره به صفحه نقاشی بفرستید.

یک آرم خوب باید بی انتها باشد

ویژگی نهایی ما برای داشتن یک آرم ، بی زمانی است. لوگو یک ابزار برند سازی است. و ، مارک تجاری خوب ، مارک تجاری سازگار است.

شما می خواهید مشتریان نسبت به برند شما وفاداری و اعتماد پیدا کنند. اما اعتماد و وفاداری یک شبه رشد نمی کند. ثبات نام تجاری ، در طولانی مدت ، کلید ایجاد اعتماد و وفاداری است.

ویلیام آروودا ، استاد راهنمای مارک شخصی ، در مقاله خود می نویسد چرا سازگاری کلید موفقیت در برندسازی است ،

    مارک ها از طریق تحویل مداوم وعده برند از طریق تمام نقاط تماس ذینفعان ساخته می شوند. این تجربه ثابت و دلخواه است که اعتماد ایجاد می کند و اعتماد پایه وفاداری و ارتقا promotion است.

آرم شما اغلب اولین "نقطه تماس ذینفعان" است. این بدان معناست که شما باید به دنبال لوگویی باشید که مدت طولانی دوام داشته باشد - مدت زمان اعتماد و ایجاد وفاداری.

و هنگامی که با مشتریان اعتماد و وفاداری برقرار کردید ، شروع کار با یک آرم کاملا جدید می تواند شما را بازگرداند. شما باید رابطه مخاطبان خود را با هویت نام تجاری خود از ابتدا بازسازی کنید.

وقتی Tropicana در سال 2009 آرم محبوب خود را تغییر داد ، فروش آنها 20٪ کاهش یافت. آنها در کمتر از دو ماه به آرم اصلی خود بازگشتند.

و ، به یاد داشته باشید که قابلیت تشخیص فوری صرفاً نتیجه طراحی موثر نیست. همچنین به انجمن هایی که تیم بازاریابی شما بین تجارت و آرم شما ایجاد می کند متکی است. مشتریان شما برای جذب آن پیام و شناخت آرم و نام تجاری شما به زمان نیاز دارند.

Paul Rand طراحی لوگو یک بار منعکس شده است:

    یک راه حل خوب علاوه بر درست بودن ، باید پتانسیل طول عمر را نیز داشته باشد. با این حال فکر نمی کنم بتوان برای ماندگاری طراحی کرد. یکی برای عملکرد ، برای سودمندی ، درستی ، زیبایی طراحی می کند. ماندگاری به خدا بستگی دارد.

گرچه درست است که یک طراح نمی تواند پیش بینی کند که چه طرح هایی واقعاً بی انتها می شوند (و همه طراحان نمی توانند تحت تأثیر سبک رایج زمان خود قرار بگیرند) ، اما آنها می توانند از انتخاب هایی که بلافاصله تاریخ طراحی آنها را می گیرند جلوگیری کنند. این دلیل دیگری است برای جلوگیری از اولویت دادن به روند طراحی نسبت به اصالت برند.

خیلی عمیق برداشتن از روند طراحی آرم ، به شما یک لوگو می دهد که به نظر می رسد قدمت آن سریعتر از طرحی باشد که نشانه های بصری خود را از نام تجاری شما می گیرد. هنگامی که یک روند طراحی حیله گر تاریخ می رود ، آرم شما نیز تاریخ می گیرد.

فهرست کارهای شما برای طراحی آرم:

    برنامه ریزی کنید که آرم خود را برای مدت طولانی در اطراف خود نگه دارید تا هویت نام تجاری سازگار را برای مصرف کنندگان ارائه دهد.
    به خاطر مد روز یا "معاصر بودن" از پذیرش روندهای طراحی خودداری کنید.
    اطمینان حاصل کنید که مفهوم آرم شما محتوای کافی دارد که بتواند بدون از بین رفتن آشنایی خود ، به روزرسانی گاه به گاه را دریافت کند. (به پری دریایی همیشه در حال پیشرفت استارباکس فکر کنید.)

در نتیجه

به یاد داشته باشید که در طراحی آرم هیچ یک "پاسخ درست" وجود ندارد. آنچه برای یک مارک مناسب است برای برند دیگر نادرست است.

و در صورت عدم وجود مطلق ، ممکن است وسوسه انگیز باشد که انتخاب آرم را بر اساس آنچه محبوب است انتخاب کنید. اما ، این غریزه فقط می تواند نتیجه معکوس دهد. به هر حال ، محبوبیت توسط جمعیت تعیین می شود - و شما می خواهید آرم شما در میان جمعیت متمایز باشد.

پل راند بزرگ یک بار گفت ،

    نقش اصلی یک آرم شناسایی است و سادگی وسیله آن است ... تأثیرگذاری آن به متمایز بودن ، قابل مشاهده بودن ، سازگاری ، به یاد ماندنی بودن ، جهانی بودن و بی زمان بودن بستگی دارد.

بنابراین ، اجازه دهید هویت مارک منحصر به فرد شما ستاره شمالی آرم شما باشد. و به یاد داشته باشید که به دنبال طرحی باشید که فوراً قابل شناسایی ، بی انتها و همه کاره باشد.

برای تعیین اینکه آرم شما مطابقت دارد یا خیر ، این پرسشنامه سریع را پر کنید. آرم شما چقدر خوب عمل می کند؟
پرسشنامه طراحی لوگو شما
آیا آرم شما:

  • اصل مارک تجاری خود را با کسی که از کسب و کار شما چیزی نمی داند ارتباط برقرار کنید؟
  • از نظر رنگی و سیاه و سفید خوب به نظر می رسد؟
  • آیا در هنگام ارائه در مقیاس کوچک و بزرگ آسان شناسایی و شناسایی می شود؟
  • شبیه آرم یک رقیب است؟
  • به شدت به روند طراحی معاصر اعتماد کنید؟
  • آیا به مفاهیم طراحی بیش از حد یا بیش از حد شبیه هستید؟
منبع : کلیک کنید

 

  • ۹۹/۱۰/۲۰
  • صادق جماعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی