آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

  • ۰
  • ۰

طراحی گرافیک مسیری طولانی را طی کرده است. اما در حالی که این یک شکل هنری مداوم در حال تکامل است ، افسانه های متداول طراحی گرافیک وجود دارد که بسیاری از طراحان و غیرطراحان هنوز هم به این باورند. در زیر ، 10 مورد از این افسانه ها را لیست می کنیم و نکات الهام بخشی در زمینه طراحی را به شما ارائه می دهیم.

به راحتی می توان گفت که مفهوم "طراحی گرافیک" از زمان ظهور این اصطلاح در دهه 1920 به صورت نجومی تکامل یافته است. این عبارت ابتدا توسط تصویرگر و طراح کتاب ویلیام دویگینز برای توصیف کار او در ارتباطات چاپی مانند طراحی کتاب ، تصویرگری ، تایپوگرافی ، حروف و خط ایجاد شد. در دهه 1950 ، این اصطلاح به طور گسترده ای برای توصیف ایجاد مواد بصری مانند پوستر ، تبلیغات چاپی و نشانه های خیابانی مورد استفاده قرار گرفت.

اما با تغییر فناوری ، کاربرد طراحی گرافیک نیز تغییر کرده است. اکنون ، استفاده از آن فراتر از فقط مواد چاپی است و در دنیای واقعیت دیجیتال و حتی واقعیت مجازی گسترش یافته است. با تکرارهای متعدد طراحی گرافیک در طول سال ها ، تعجب آور نیست که برخی از سو major تفاهمات عمده در مورد معنای واقعی این اصطلاح وجود دارد. در این مقاله ، ما با پاکسازی 10 افسانه رایج در مورد طراحی گرافیک ، به تنظیم مستقیم پرونده کمک می کنیم.


1. طراحی گرافیک فقط ایجاد آرم است


[Gemma Hindhaugh - امروز ما چاپ می کنیم]

در این کیت طراحی که توسط Gemma Hindhaugh برای شرکت لوازم التحریر Today We Print ایجاد شده است ، می بینید که آرم تنها یک جنبه از جهت کلی نام تجاری است. تایپوگرافی ، رنگ و مواد نیز وارد عمل می شوند. از طریق بهنس

آرم ها یک دارایی مهم در طراحی گرافیک برای هر شغلی هستند. آنها نمادی از شرکت شما می شوند ، که افراد می آیند تا با ارزش های تجاری شما و آنچه شما ارائه می دهید شناسایی کنند. شما فقط باید به نایک swoosh همراه با "Just Do It" یا McDonald's طلایی M نگاه کنید تا این را در عمل ببینید.

    طراحی گرافیک فقط ایجاد آرم نیست. طراحی گرافیک هنر ایجاد محتوای بصری برای انتقال پیام خاصی است.

این را می توان برای مجموعه وسیعی از رسانه ها اعمال کرد - اعم از پوستر ، انتشار مجله ، جلد آلبوم ، ارائه نام تجاری اینفوگرافیک - لیست ادامه دارد!

نکته طراحی: از آرم خود به عنوان نقطه شروع برای آگاهی از بقیه کیت برند خود از جمله پالت رنگ و تایپوگرافی استفاده کنید. اینها باید در کل دارایی های برند شما برای یک نگاه منسجم ثابت بمانند.

این الگو مدرن باند مرز و باند سیاه و سفید می تواند به راحتی با رنگ و فونت مارک خاص شما برای یک آرم ساده و در عین حال موثر سفارشی شود.
[الگوی آرم 1611 از Canva]


2. طراحی گرافیک فقط برای رسانه های چاپی است


[Bananacraft - جلد یوتیوب]

در این طرح از رنگ های روشن ، عناصر دود و فونت راه راه برای ایجاد یک بنر چشم نواز برای یک کانال YouTube استفاده شده است. از طریق Venngage.

در سال 2018 ، طراحی گرافیک طیف گسترده ای از رسانه های دیجیتال را شامل می شود ، شاید حتی بیشتر از چاپ. این شامل بنرهای وب سایت ، گرافیک شبکه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل است. بسیاری از طراحان گرافیک حتی می یابند که نقش آنها اکنون با وب و UX (طراحی تجربه کاربر) ، ایجاد محتوا و رسانه های اجتماعی جابجا می شود.

نکته طراحی: این که آیا کانال هنری YouTube است ، عنوان های ایمیل ، جلد فیس بوک و آگهی های وبلاگ ، هر وب یا رسانه های اجتماعی از آگهی هایی در اندازه های مختلف استفاده می کنند. استفاده از الگوها در ابعاد مناسب برای اطمینان از مناسب بودن طرح شما و جلوگیری از آگهی های پیکسلی مفید است.

قالب جلد فیس بوک Greyscale Photo Masculine Fitness ابعاد مناسبی برای یک تصویر جلد فیس بوک است که می تواند برای صفحه یا گروه فیس بوک برند شما استفاده شود. تقسیم به دو بخش واضح ، شما به راحتی می توانید تصویر و اطلاعات مارک خود را با یک بنر کاملا متعادل در فیس بوک مبادله کنید.
[جلد فیس بوک تناسب اندام مردانه تناسب اندام]


3. در طراحی گرافیک فقط از تصاویر ثابت استفاده می شود


output_Re4zcS

این GIF متحرک با استفاده از یک نمایش اسلایدی از گرافیک متنی پررنگ ، تصاویر و آیکون ها ، یک تبلیغ رسانه اجتماعی ایجاد می کند که در اینستاگرام برجسته است. از طریق Beauty Insider Graphic طراحی دیگر محدود به تصاویر ثابت یا گرافیکی نیست. در حالی که رشد ویدئو به یکی از قدرتمندترین رسانه های تبلیغاتی ادامه می یابد ، انیمیشن ها و فیلم ها در حال تبدیل شدن به بخشی مهم از جعبه ابزار طراحی گرافیک هستند. این شامل GIF ، گرافیک برای فیلم های YouTube ، اینفوگرافیک متحرک و تبلیغات رسانه های اجتماعی است که دارای نمایش اسلاید تصاویر و گرافیک است.

نکته طراحی: اگر تبلیغات فیس بوک را برای مشاغل خود اجرا می کنید ، ممکن است بخواهید نمایش اسلایدهای ویدیویی یا GIF را برای نام تجاری خود ایجاد کنید ، زیرا تحقیقات نشان می دهد کاربران فیس بوک پنج برابر بیشتر از تصاویر ثابت هستند.
output_Re4zcS

این GIF متحرک ایجاد شده در Canva از یک انیمیشن کشویی و رنگ و فونت متضاد آبی در برابر پس زمینه سیاه و سفید استفاده می کند تا پیام تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از طریق اطلاعیه Canva Animations.


4- برای طراحی گرافیک به ابزارهای فانتزی نیاز دارید


[YourChicGeek]

Blogger Your Chic Geek این نمودار ساده و در عین حال موثر Pinterest را ایجاد کرده است که با استفاده از Canva یک پست وبلاگ جدید را تبلیغ می کند.

اکثر طراحان گرافیک حرفه ای از نرم افزار پیچیده طراحی و تبلتی با قلم مخصوص freehan استفاده می کنند

d عناصر طراحی. گرچه این منابع می توانند با طراحی های خود آزادی بیشتری به طراحان بدهند ، اما بسیار گران هستند و تسلط بر آنها سالها به طول می انجامد. خبر خوب این است که افراد معمولی برای ایجاد عناصر طراحی گرافیک نیازی به سرمایه گذاری در این ابزارهای گران قیمت ندارند.

نکته طراحی: بسیاری از ابزارهای طراحی رایگان (از جمله Canva) در بازار وجود دارند که طراحی گرافیکی را آسان و قابل دسترسی می کنند. استفاده از این ابزارها برای هر وثیقه تجاری به شما کمک می کند تا جلوه ای بلند و حرفه ای به برند خود بدهید.

 

8. طراحی گرافیک مربوط به زیبا سازی کارها است


[19 جنایت - کوری آندرس]

این مفهوم طراحی برای مارک الکل 19 جنایات بسیار زیبا تر از آن است که زیبا باشد ، اما زیبایی گرانج کاملاً مارک تجاری را تکمیل می کند. توسط کوری آندرس از طریق دریبل.

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد طراحی گرافیک این است که این کار صرفاً "زیبا" یا زیبا جلوه دادن همه چیز است. اما همیشه هم به این صورت نیست. اولاً ، "زیبا" اصطلاحی کاملاً ذهنی است. آنچه که یک شخص فکر می کند خوب به نظر می رسد ، ممکن است از نظر شخص دیگر چسبناک یا کثیف باشد. ثانیا ، "زیبا" همیشه هدف طراحی گرافیک نیست. اگرچه ساختن طرح ها به معنای سنتی شسته و رفته و زیبا به نظر می رسند ممکن است برای یک مارک تجاری زیبایی یا زنانه مفید باشد ، اما لزوماً ممکن است برای یک برند سخت افزاری مردانه مناسب نباشد.

هدف از طراحی همیشه این نیست که مخاطب فکر کند "اوه ، خیلی زیبا به نظر می رسد". گاهی اوقات ، برای شوک دادن به بیننده ، فکر سریع یا حتی عصبانی کردن آنها است.

نکته طراحی: وقتی صحبت از خلق طرح می شود ، همیشه به عملی که می خواهید مخاطبتان انجام دهد فکر کنید و از این کار عقب بمانید. این امر تأثیرات بیشتری نسبت به تلاش برای جلوه دادن "خوب" طراحی شما خواهد داشت.

هدف اصلی الگوی پوستر بی پناهی Photo Beige Photo این نیست که "زیبا" به نظر برسد ، بلکه به دنبال واکنشی احساسی است و بیننده را مجبور به اقدام می کند.
[پوستر بی خانمانی عکس بژ آبی]


9. طراحی گرافیک مربوط به چیزی است که سازنده فکر می کند خوب به نظر می رسد


[کریستین - فردریکا کاگیلیوتی]

این هویت تجاری برای یک شرکت آرایشگر به وضوح با توجه به مخاطبان هدف ایجاد شده است - یک مرد مدرن و آگاه به ظاهر. توسط فردریکا کاگیلیوتی از طریق Behance.

به همین ترتیب ، طراحی گرافیک فقط مربوط به چیزی نیست که سازنده فکر می کند در طراحی زیبا به نظر می رسد. البته ، مهم است که یک طراح از بهترین قضاوت خود در مورد بهترین جلوه در صفحه استفاده کند. در نهایت ، طراحان نباید برای خود یا حتی مشتری خود ، بلکه مخاطبان خود طراحی کنند. غالباً ، طراحی های گرافیکی حرفه ای برای ایجاد تصاویری که طنین انداز مخاطبانشان می شود ، ملزم هستند سلیقه شخصی خود را کنار بگذارند. افرادی که از طراحی گرافیکی خود استفاده می کنند با استفاده از برنامه ای مانند Canva ، باید از همین روش استفاده کنند.

نکته طراحی: قبل از شروع طرح های خود ، انجام تحقیقات گسترده در مورد مخاطبان هدف خود مهم است. حتی می توانید تحقیقات بازار را انجام دهید تا ببینید کدام نوع از طرح ها بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرند ، سپس این موارد را برای تجارت خود شخصی سازی کنید.

واضح است که مخاطبان الگوی پوستر یادگیری در کلاس کودکان ، کودکان مدرسه ای هستند. سازنده از متن جسورانه ، آسان خواندن ، تصاویر زیبا و یک طرح رنگی روشن استفاده کرده است که احتمالاً مورد پسند این جمعیت شناختی است.
[پوستر یادگیری در کلاس بچه ها]


10. طراحی گرافیک در مورد ایجاد هر 100٪ طرح های اصلی است


[سارا وندیتلی برای آملیلا لین]

در این پروژه طراحی گرافیکی برای عکسبرداری Amelia Lane ، Sarah Venditelli الگوهای مارک دار مختلفی را تنظیم کرده است که به راحتی می توان آنها را سفارشی کرد و گرافیک های جدید Pinterest و وبلاگ را ایجاد کرد. از طریق بهنس

اصالت در مورد طراحی گرافیک مهم است - این همان چیزی است که به شما امکان می دهد برند خود را از رقبا جدا کنید. با این حال ، این بدان معنا نیست که هر زمان که می خواهید مواد بصری بسازید ، باید از ابتدا 100٪ طرح اصلی ایجاد کنید. حتی طراحان حرفه ای گرافیک الگوهایی را برای زمانی که قرار است دارایی های مشابه به طور مداوم ایجاد کنند ، تنظیم می کنند. این به آنها امکان می دهد تا از طریق وثیقه های تجاری خود به ثبات برسند.

نکته طراحی: راه اندازی الگوهای پست Instagram این مکان عالی برای شروع است. شما می توانید یک یا چند الگو را با رنگ و نشان تجاری خود تنظیم کنید که می توانید هر بار که می خواهید یک پیشنهاد جدید ارسال کنید ، متن را به راحتی تنظیم کنید.

  • ۹۹/۱۰/۲۵
  • صادق جماعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی