آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

  • ۰
  • ۰

رنگ یک عنصر جدایی ناپذیر از طراحی خوب است. با توجه به اینکه روانشناسی و احساسات زیادی به رنگهای انتخابی شما وابسته است ، در هنگام طراحی پالت رنگی شما می تواند مشکل باشد. در زیر ، ما 10 راز الهام از رنگ را ذکر کرده ایم تا هر بار ترکیب رنگی بی نقص را بدست آورید.

ما می دانیم که رنگ های خاص می توانند احساسات ، ارتباطات و پاسخ های مختلفی را که بر نحوه درک برند شما تأثیر می گذارد ، تحریک کنند. به زبان ساده ، انتخاب رنگ می تواند یک طرح را ایجاد کند یا آن را خراب کند. در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که رنگ می تواند تا 80٪ حافظه ، میزان تعامل با یک قطعه طراحی و درک متن را از شناخت مارک افزایش دهد ، بنابراین هنگام انتخاب ترکیب رنگ برای طرح خود (به ویژه آرم خود!) ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که شما با رنگهایی که انتخاب می کنید چیزی می گویید.

خوشبختانه ، ما از دوره هایی که انتخاب رنگ ما به یک دسته کوچک از رنگدانه های طبیعی محدود می شد ، فاصله زیادی داریم. گزینه های ما دیگر هر رنگی باشند که مواد معدنی ، حیوانات و گیاهان ارائه دهند. با وجود چنین گزینه های طاقت فرسای رنگی ، انتخاب یک پالت برای یک پروژه طراحی حداقل باعث تحمل دردسر شده است. جامعه Colourlovers نزدیک به 8 میلیون رنگ با نام کاربر را نمایه سازی کرده است ، در حالی که بیش از 16 میلیون ترکیب رنگ هگزادسیمال ممکن است.

در حالی که انتخاب های رنگی بی پایان وجود دارد ، توصیه می شود هنگام طراحی بهتر است به سه یا چهار رنگ بچسبید. با این کار پالت رنگی که با آن کار می کنید ایجاد می شود.

هنوز غرق شده اید؟ نگران نباش. ما از طراحان برتر جامعه خلاق بازار خواسته ایم که توصیه های خود را برای ایجاد ترکیبات رنگی خیره کننده به اشتراک بگذارند.


01. الهام را هنگام حرکت بگیرید.

 

هنگامی که به دنبال الهام از یک ترکیب رنگی هستید ، Callie Hegstrom ، طراح با استعداد ساخت Make Media ، پیشنهاد می کند از رنگ های زیبا عکس بگیرید: یا Illustrator. همچنین این یک روش عالی برای مطابقت متن یا گرافیک با هر عکسی است که با آن کار می کنید تا از انسجام کار خود اطمینان حاصل کنید. "

بنابراین ، اگر عکسی با طرح رنگی دارید که عاشق آن هستید ، مستقیماً از آن رنگ انتخاب کنید تا یک پالت سریع ، آسان و موثر بسازید. ابزارهایی مانند Photocopa این روش را حتی ساده تر می کنند. به سادگی تصویر خود را بارگذاری کنید ، رنگهای مختلف سازنده آن را کاوش کنید و در کمترین زمان یک پالت رنگی خیره کننده بسازید.

 

02. از چرخ رنگی استفاده کنید

 

هنرمند Marc Chagall برای به خاطر سپردن آنچه که از نظر ترکیب رنگ جواب می دهد ، جمله ای بسیار شگفت انگیز ارائه کرد: "همه رنگ ها دوستان همسایگانشان و دوستداران مخالفت های آنها هستند". در این حالت ، "Friends" مخفف رنگهای مشابه است: آنهایی که روی یک چرخ رنگی 12 قسمتی در کنار هم قرار دارند. از سوی دیگر ، شاگال از رنگ های مکمل به عنوان "عاشقان" یاد می کند. تنهایی که مستقیماً روی چرخ روی یکدیگر قرار دارند.
نحوه انتخاب ترکیبات رنگی

سیندی کیناش ، طراح مستقر در ونکوور پشت Cultivated Mind ، توضیح می دهد که "هنگام نقاشی گل های آبرنگ ، یک روش خوب برای نشان دادن سایه ، افزودن یک رنگ مشابه است."

اسکریپت توت

در این قطعه از سیندی کیناش ، آبی روشن با آبی تیره و بنفش جفت شده تا حس عمق ایجاد شود.

با این الگوها نگاه کنید: کارت عروسی Blue Fancy Floral Sympathy و کارت عروسی دخترانه گل کرم آبی
[کارت همدردی گل های فانتزی گل طلایی]
[کارت عروسی دخترانه گل کرم آبی]

این نکته تقریباً برای هر چیز دیگری که فکرش را بکنید مفید است. با طرح های رنگی مشابه بازی کنید تا سایه ها را به عناوین یا حاشیه های پس زمینه خود اضافه کنید. این رنگها معمولاً به خوبی با هم ترکیب می شوند زیرا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. با تطبیق رنگها با همسایگان خود روی چرخ ، ترکیبات منحصر به فردی پیدا کنید!

اما اگر تمایل ندارید این طرح ها را به صورت دستی مرتب کنید ، از این ترس نداشته باشید ، زیرا ابزارهای آنلاین زیادی در اختیار شما است که به شما کمک می کند دوستان و دوستداران رنگ های مورد علاقه خود را بشناسید.


03. از طراحی داخلی الهام بگیرید

 

زمینه های مختلف طراحی هنگام برخورد با رنگ چالش های مشترک دارند. به عنوان مثال طراحان داخلی باید فضاها را با استفاده از بافت ها ، اشیا and و طرح های رنگی که به خوبی با هم ترکیب می شوند هماهنگ کنند.

از این نظر ، طراح انگلیسی النا گنووا (از MyCreativeLand) توصیه های کلیدی را ارائه می دهد. "من قانون طراحی داخلی را که تقریباً در طراحی گرافیک نیز قابل اجرا است دوست دارم: 60٪ - رنگ غالب ، 30٪ - رنگ ثانویه ، 10٪ - رنگ لهجه. اگر می خواهید رنگ چهارم (و غیره) را معرفی کنید ، رنگ ثانویه (یا شاید لهجه غالب اما هرگز) را تقسیم کنید. "

VeryBerry Pro سیریلیک

سعی کنید در زمینه های خلاقانه دیگر وارد شوید و در هنگام استفاده از رنگ ، قوانین سرانگشتی آنها را کشف کنید - هر رشته هنری مطمئناً چند رشته دارد! اگر چشم خود را به سمت اتاق ها و ساختمانهایی که به خوبی از رنگ استفاده می کنند ، نگه دارید ، به دنیای کاملاً جدیدی از تکنیک های عالی رنگ کمک خواهید کرد.


04. تابلوهای رنگی ایجاد کنید

 

نیکی لاتز ، صاحب یک مغازه تایپوگرافی و طراحی ، نحوه ذخیره پالت های رنگی خیره کننده را برای استفاده های بعدی به اشتراک می گذارد:

"هر زمان که من یک عکس یا عکس با رنگهایی را که دوست دارم یا واقعاً به نظر می رسند می بینم

 

برای اینکه خوب پیش برود ، آنرا اسکرین شات می کنم یا بعداً پین می کنم. سپس ، وقت آن که زمان پیدا کردن یک پالت رنگ خوب باشد ، برای الهام بخشیدن به سراغ تمام تصاویر ذخیره شده خود می روم و همیشه چیز مناسب را پیدا می کنم. "
نحوه انتخاب ترکیبات رنگی

مانیتورینگ وانیلی Typeface

فراوانی وانیل ، یکی از برترین قلم های Nicky ، این تصویر رنگارنگ را با الهام از نانوایی ها به نمایش می گذارد.

به خودتان اجازه دهید تا الهام از پالت را در هر کجا جستجو کنید - در طراحی های معاصر یا هنرهای تاریخی. در منابع آنلاین ، یا منابع چاپی.

شما احتمالاً از مفید بودن سایتهایی مانند Pinterest اطلاع دارید که می تواند به شما امکان ذخیره و فهرست بندی انواع پالت های دیجیتال را بدهد. اما ، در مورد قطعات الهام بخش فیزیکی چطور؟

آستین کلون ، طراح و نویسنده کتاب "مثل یک هنرمند سرقت کنید" ، طرفدار بزرگ "swipe file" است - یک دفترچه یادداشت یا پوشه که می توانید نمونه های الهام بخشی از طرح و رنگ مورد علاقه خود را در آن بچسبانید. بنابراین ، اگر هرگز در حال خواندن مجله هستید ، یک جزوه جالب را بردارید ، یا دقیقاً مانند روشی که یک نامه ناخواسته در طراحی خود از رنگ استفاده کرده است ، آن را در پرونده بچسبانید. سپس ، وقتی می خواهید یک پالت زیبا ایجاد کنید ، پوشه کش رفتن را بیرون بیاورید و یک ورق بزنید. الهام رنگ فوری!
نحوه انتخاب ترکیبات رنگی

نیکی یک صفحه Palettes را در پروفایل Pinterest خود نگه می دارد ، جایی که طرح های رنگی جذابی را برای استفاده های بعدی ذخیره می کند. شما می توانید رابطه بین الهام گرفتن از پین هایی مانند "14 پالت رنگ مرکبات" و طرح های رنگی در محصولاتی مانند وانیل فراستینگ را ببینید.


05. از نمونه های رنگی استفاده کنید

 

گاهی اوقات هنگام انتخاب یک ترکیب رنگ ، یک چرخ رنگ دیجیتال آن را برش نمی دهد. دور شدن از صفحه و نگاه کردن به یک نمونه رنگ فیزیکی ، کاملاً الهام بخش است و این دقیقاً همان چیزی است که مجموعه های Pantone ارائه می دهند.

طراح Callie Hegstrom هر زمان که بخواهد رنگ ها را به روشی قدیمی انتخاب کند ، مجموعه قابل اعتماد Pantone Color Bridge خود را خراب می کند. او توضیح می دهد که "گاهی اوقات داشتن یک راهنمای فیزیکی که فقط به رنگ های صفحه متکی نباشد بسیار خوب است. همچنین اگر مشتری نیاز خاصی به رنگ داشته باشد و بخواهد نمونه های فیزیکی را ببیند ، همچنین مفید است. "

 

نگاهی بیندازید به عکس ها ، طرح ها و هر منبع خلاقانه دیگری که لحن ها ، ایده ها و احساسات مشابه آنچه را برای طراحی خود می خواهید ثبت کند. چه شباهت هایی وجود دارد؟ چه تفاوتهایی؟

یکی دیگر از روش های خوب برای ایجاد قدرت و تأثیر انتخاب رنگ ، آشنایی با تئوری رنگ است. کمی تحقیق کنید ، چند مطالعه بخوانید و دریابید که برخی از رنگ های رایج در صورت استفاده صحیح از نظر روانشناختی و ناخودآگاه چه کاری می توانند برای مردم انجام دهند. به یاد داشته باشید: رنگهایی که با هدف و دلیل انتخاب می شوند اغلب می توانند م canثرترین باشند!


09. در Pinterest پالت های مضمونی را جستجو کنید

 

Pinterestتعداد قابل توجهی از پالت های رنگی را نگهداری می کند که توسط خلاقان در سراسر جهان تنظیم شده است. ایان بارنارد ، خالق Vintage Design Co. ، روند جستجوی خود را در زیر توضیح می دهد:

"اگر من برای یک پوستر با موضوع ساحل طراحی می کردم ، یک جستجوی ساده در زیر" Summer Color Palettes "انجام می دادم و یکی را انتخاب می کردم"
نحوه انتخاب ترکیبات رنگی

این یک جستجوی ساده برای "پالت های رنگ تابستانی" در Pinterest به نظر می رسد. بهترین قسمت؟ شما از زمینه های مختلف طراحی الهام می گیرید: فضای داخلی ، مد ، طراحی گرافیکی و حتی رویدادها.


10. برای دوستداران رنگ سایتها را دنبال کنید

 

Colourlovers یک جامعه خلاق است که در آن مردم از سراسر جهان رنگ ها ، پالت ها و الگوها را ایجاد و به اشتراک می گذارند. به سایت بپیوندید و میلیون ها پالت رنگ ایجاد شده توسط کاربر را جستجو کنید تا ایده های خود را الهام بگیرید.

منبع : https://www.canva.com/learn/color-tips/

  • ۹۹/۱۰/۲۵
  • صادق جماعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی