آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

  • ۰
  • ۰

هنگام ایجاد لوگو ، یکی از مهمترین عناصر رنگ انتخابی شماست. از آنجا که رنگها معنی دارند ، این انتخاب را نمی توان به تصادف سپرد. اگر کمی تحقیق کنید ، ممکن است دریابید که رنگ آبی اغلب برای بسیاری از لوگو های شرکت ها و تیم های ورزشی استفاده می شود. چرا آنها این کار را انجام می دهند؟ بیایید نگاه دقیق تری به این موضوع بیندازیم که چرا آبی بیشترین استفاده را برای لوگو دارد و بعضی از مثالها را به عنوان الهام.
برخی از آمار

قبل از شروع ، ذکر این نکته مهم است که آبی دوست داشتنی ترین رنگ است. طبق نقاشی های دولوکس ، 42٪ از مردان و 30٪ از زنان می گویند آبی رنگ مورد علاقه آنها است. همچنین ، اگر 500 شرکت بزرگ را در اختیار بگیریم ، خیلی سریع متوجه می شویم که رنگ آبی اغلب برای آرم آنها یا تقریباً 40٪ از اوقات استفاده می شود. بی اهمیت نیست! آیا ارتباطی بین این دو آمار وجود دارد؟ چرا شرکت ها رنگ آبی را برای لوگو خود انتخاب می کنند؟ آیا این از روی عادت است یا دلایل دیگری وجود دارد؟

منبع اطلاعات بالا : https://www.websiteplanet.com/blog/logo-design-stats/

معنی رنگ آبی

 طبق صفحه ما در مورد معنای رنگ ها ، آبی در درجه اول یکی از سه رنگ اصلی است. این به این معنی است که رنگی است که ترکیبی از سایه های دیگر نیست. آبی نیز یکی از سه رنگ سرد است و این نوع رنگ ها اثری آرام و تسکین دهنده دارند. همچنین در همه جا یافت می شود زیرا به رنگ آسمان و دریا است. حتی افراد نابینا نیز می توانند این تفاوت را مشاهده کنند. به طور خلاصه ، رنگ آبی فقط در لوگو شرکت ها و تیم های ورزشی وجود ندارد.

آیا می دانید رنگ آبی با دانش ، اعتماد و دسترسی همراه است؟ احتمالاً این یکی از دلایل اصلی بسیاری از شرکتها است که تصمیم می گیرند از این رنگ برای لوگوی خود استفاده کنند. اینها غالباً شرکتهایی هستند که می خواهند تا حد امکان به افراد دسترسی پیدا کنند تا نشان دهند قابل اعتماد و قابل اعتماد هستند. همچنین برخلاف سایر رنگ ها مانند بنفش ، رنگی است که به راحتی تولید می شود. ذکر این نکته نیز مهم است که Pantone از رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 نام برد. این رنگ به دلیل بی انتها ، ظریف و ساده بودن انتخاب شده است. این یک اثر آرام بخش است ، چیزی که ما در سال 2020 به آن نیاز داریم.

آیا باید از رنگ آبی برای لوگو خود استفاده کنیم؟

فقط به این دلیل که از رنگ آبی به طور گسترده برای لوگو استفاده می شود ، به این معنی نیست که شما باید به طور خودکار آن رنگ را برای نمایندگی خود انتخاب کنید. اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که ارزش های شما چیست؟ همانطور که در بالا ذکر شد ، رنگ آبی اغلب برای نشان دادن شرکتهای بزرگ و مستقر استفاده می شود. آیا می خواهید این تصویر را تهیه کنید؟ سپس ، قبل از انتخاب ، برای تجزیه و تحلیل رقبای خود وقت بگذارید. از چه رنگ هایی برای لوگو خود استفاده می کنند؟ اگر رقبای شما از رنگ آبی زیاد استفاده می کنند ، بهتر است رنگ دیگری را انتخاب کنید تا برجسته شود.

نحوه استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگو

از آنجا که رنگ آبی رنگ محبوب لوگو است ، آیا می دانید برای برجسته شدن باید چه کاری انجام دهید؟ یکی از ترکیبات دیده شده برای لوگو ها ، رنگ آبی با سفید است که جلوه تسکین دهنده ای را ایجاد می کند. اگر این تأثیری که بدنبال آن هستید نباشد ، چه کاری می توانید انجام دهید؟ چرا از سایه های شدیدتر برای جلب توجه استفاده نمی کنید؟ به عنوان مثال ، اگر می خواهید ظاهری بازیگوشانه یا زنده تر به لوگوی خود بدهید ، می توانید از رنگ قرمز ، نارنجی یا زرد استفاده کنید. همچنین سایه های مختلف آبی مانند آبی ، فیروزه ای و آبی لاجوردی وجود دارد. دریغ نکنید که سایه های مختلفی را هنگام ایجاد لوگو خود امتحان کنید تا لوگو دیگری را پیدا کنید که نشان دهنده شرکت و ارزش های شما باشد.

چند لوگو معرفی آبی رنگ

هزاران لوگو شرکت با رنگ آبی وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق به سه نمونه بیندازیم که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید از رنگ آبی برای لوگوی خود استفاده کنید.

facebook

لوگو فیسبوک

از آنجا که فیس بوک بستر رسانه های اجتماعی با بیشترین کاربر است ، طبیعی است که شرکت رنگی را که با قابلیت دسترسی مرتبط است ، انتخاب کند. همچنین این یک رنگ بسیار محبوب است ، که بسیاری آن را دوست دارند. برخی نیز معتقدند که لوگو فیس بوک آبی است زیرا مارک زاکربرگ بنیانگذار کور رنگ است و در دیدن برخی از رنگها مانند قرمز و سبز مشکل دارد.

Ford

لوگو فورد

 از اوایل سال 1912 ، شرکت آمریکایی فورد شروع به استفاده از رنگ آبی برای لوگو خود کرد. در این حالت ، رنگ آبی برای نشان دادن اطمینان و قابلیت اطمینان ، دو ارزش بسیار مهم در دنیای خودرو انتخاب شد. اگرچه لوگو فورد با گذشت زمان طراحی مجدد داشته است ، اما رنگ آبی و بیضی شکل از عناصر اساسی این تصویر تجاری است.

BMW

برخلاف آنچه ممکن است تصور شود ، BMW برای لوگو خود آبی را انتخاب نکرد زیرا رنگ آن دانش یا اعتماد بود. لوگو BMW سر اشاره به پرچم و نشان اسلحه باواریا ، منطقه آلمانی محل تأسیس شرکت است. پرچم این منطقه از مجموعه لوزی های متناوب آبی و سفید تشکیل شده است که الهام اصلی لوگو این شرکت خودروسازی است.

در پایان ، آیا می خواهید هنگام ایجاد لوگو خود رنگ آبی را در آن بنویسید یا دوست دارید از رنگ های دیگر استفاده کنید؟ مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید ، اطمینان حاصل کنید که سایه هایی را انتخاب می کنید که دقیقاً نشان دهنده ارزش و ارزش شرکت شما باشند. مبارک خلق!

  • ۹۹/۰۹/۲۴
  • صادق جماعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی