آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

  • ۰
  • ۰

هنگام ایجاد یک آرم ، احتمالاً دوست دارید که توسط بیشتر افراد دیده شود و مورد توجه قرار گیرد ، اینطور نیست؟ به همین دلیل وقت گذاشتید و رنگ ها و فونت هایی را انتخاب کنید که به خوبی نمایانگر شما باشند. با این حال ، هنگام ایجاد آرم خود ، آیا به قابلیت دسترسی آن فکر کردید؟ میلیون ها نفر کور رنگ هستند یا دارای مشکلات بینایی هستند. بنابراین ، چگونه لوگویی ایجاد می کنید که برای همه مناسب باشد؟

چرا داشتن آرم مهم است که همه می توانند از آن قدردانی کنند
بسیاری از افراد ممکن است تعجب کنند که چرا ایجاد یک آرم قابل دسترسی مهم است در حالی که ممکن است فقط تعداد کمی از جمعیت را از مطالعه خارج کند. کوری رنگ به طور متوسط ​​فقط از هر 12 مرد 1 نفر و از هر 200 زن 1 نفر مبتلا است. اما ، اگر این درصد از جمعیت کالیفرنیا را در نظر بگیریم ، این هنوز 1،666،666 مرد و تقریباً 100،000 زن است. چندین فرد شناخته شده مانند ادی ردماین بازیگر انگلیسی ، بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا و مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک کور رنگ هستند. بنابراین ، آیا می خواهید این مشتریان بالقوه را حذف کنید؟ ایجاد یک آرم قابل دسترسی کاملا آسان است ، فقط چند قانون بسیار ساده را دنبال کنید.

رنگ های مناسب را انتخاب کنید


بیایید با رنگ ها شروع کنیم زیرا این اغلب یکی از اصلی ترین موارد در هنگام ایجاد یک آرم قابل دسترسی است. مهم است که بدانید افراد نابینا در دیدن رنگهای خاص از جمله قرمز ، سبز و بنفش مشکل دارند. به طور معمول ، آنها می توانند آبی و زرد را ببینند. شما می توانید قرمز را به عنوان رنگ اصلی لوگوی خود انتخاب کنید ، اما ممکن است برخی از افراد رنگ مشابه شما را نبینند.

 چند ترکیب رنگ وجود دارد که باید از آنها اجتناب شود زیرا فرد نابینا فقط یک رنگ می بیند. این ترکیبات سبز و قرمز ، سبز و قهوه ای ، آبی و بنفش ، سبز و آبی ، آبی و خاکستری و سبز و خاکستری است. باز هم ، اگر یکی از این گزینه ها را انتخاب کردید ، سعی کنید با قرار دادن خطوط ، تضاد یا حتی بافت ها ، دو رنگ متفاوت وجود داشته باشد. یک راه خوب برای تست انتخاب رنگ این است که آرم خود را سیاه و سفید ببینید یا از فیلترهای مختلفی که به صورت آنلاین پیدا می شود استفاده کنید.

پیشنهاد : 10 نکته طلایی در طراحی لوگو


کنتراست کافی داشته باشید


در طراحی ، چه برای یک وب سایت و چه برای یک آرم ، پیشنهاد می شود که تضاد کافی بین رنگ ها وجود داشته باشد تا خوانایی متن یا درک عناصر بصری را تسهیل کند. به عنوان مثال ، اگر از رنگ صورتی کم رنگ برای نام شرکت خود استفاده می کنید ، ممکن است افراد هنگام خواندن آن روی زمینه سفید دچار مشکل شوند. با این حال ، اگر قرمز روشن یا سیاه را انتخاب کنید ، کنتراست خواندن متن در آرم شما را آسان می کند. ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها کنتراست بین رنگ آرم خود را کافی بررسی کنید. نسبت حدود 4.5: 1 توصیه می شود.


نمادها یا نمادها را اضافه کنید


همانطور که بارها گفته ایم ، رنگ ها معانی دارند و به انتقال ارزش های شما کمک می کنند. در هنگام ایجاد یک آرم قابل دسترسی ، به خاطر داشته باشید که روش های دیگری برای انتقال پیام شما وجود دارد. شما می توانید این کار را با استفاده از قلم نمایانگر تصویر برند خود و یا اضافه کردن یک شکل به آرم خود انجام دهید. آیا می دانید اشکال نیز معنا دارند؟ دایره ها نمایانگر اتحاد و کامل بودن هستند ، مربع ها با امنیت و نظم مرتبط هستند ، در حالی که مثلث ها به معنای تعادل و قدرت هستند. بنابراین ، شامل چندین شکل مختلف مربوط به مارک تجاری شما یک آرم ایجاد می کند که هم قوی است و هم قابل دسترسی.

 

از قلم مناسب استفاده کنید


 انواع مختلفی از آرم ها شامل متن ، مانند نامه ها ، نام شرکت شما یا شعار شما هستند. متأسفانه ، چندین خطای رایج در مورد ایجاد یک آرم مربوط به انتخاب قلم است. اگر می خواهید یک آرم قابل دسترسی داشته باشید ، ابتدا باید فونتی را بخوانید که راحت خوانده شود. از جزئیات بیش از حد هنری خودداری کنید زیرا در خوانایی تداخل ایجاد می کند. سپس ، از اندازه مناسب متن خود اطمینان حاصل کنید. اگر نام شرکت شما خیلی کوچک باشد ، مردم در خواندن و به خاطر سپردن آن مشکل خواهند داشت. در صورت لزوم ، در این مقاله چند نکته در مورد نحوه انتخاب فونت مناسب برای آرم خود پیدا کنید.استفاده از قلم مناسب در طراحی کاتالوگ نیز بسیار اهیمت دارد

 

جزئیات ریز را فراموش کنید


 در همین راستا ، ما پیشنهاد می کنیم که از جزئیات کوچک آرم خود پرهیز کنید. یکی از بهترین نمونه هایی که می توانیم در این زمینه ارائه دهیم ، آرم Cirque du Soleil است. در ابتدا ، آرم با جزئیات پر شده بود و تکثیر دقیق آن دشوار بود. به طور کلی ، آرم هایی با جزئیات یا پیچیدگی های زیاد در وب چندان خوب به نظر نمی رسند. این احتمالاً یکی از دلایلی است که یکی از گرایش های اصلی آرم ها مینیمالیسم است. فقط به آرم شرکت های بزرگ نگاه کنید. بیشتر اوقات ، این آرم ها کاملاً ساده هستند.


در پایان ، ایجاد یک آرم که توسط همه قابل مشاهده و قدردانی باشد ، کار چندان دشواری نیست ، فقط به قوانین خاصی احترام بگذارید. دریغ نکنید که آزمایشات مختلفی را انجام دهید و از ابزارهای آنلاین برای بررسی اینکه آیا آرم شما در واقع قابل دسترسی است ، دریغ نکنید - کنترل کنتراست ، استفاده از فیلترهای رنگی و غیره جامعه شخص بهترین موفقیت ها

 

منبع : https://www.freelogodesign.org/blog/2020/12/11/is-your-logo-accessible

  • ۹۹/۱۰/۱۰
  • صادق جماعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی