بر اساس نکاتی که در مقالات قبلی در مورد طراحی آرم بیان شد ؛ عوامل و عناصر مختلفی در ساختار اصلی آرم وجود دارد که از طریق آنها می توان به راحتی ذهن مخاطب را به چالش کشید و پس از انتقال پیام برند یا شرکت ، آرم ها را با نمادهای جذاب و منحصر به فرد به راحتی در ذهن ثبت کرد. در این مقاله ، برخی از عناصر تأثیرگذار در طراحی آرم را مرور خواهیم کرد.
1- هدف مارک تجاری یا بازار شرکت را بررسی کنید
یکی از مهمترین مراحل قبل از شروع طراحی آرم ، بررسی هدف از بازار کار شما است. مشتریان یا مخاطبان شما انتظار دارند که کسب و کار شما را از لوگوی برند خود در کمترین زمان دریافت کنند. در نتیجه ، بدون دانستن هدف و دامنه تجارت خود ، نمی توانید یک لوگوی جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید.
2- انعطاف پذیری در طراحی آرم
به خاطر داشته باشید که در طراحی لوگو انعطاف پذیر باشید و از ایده های متنوع استفاده کنید. در طراحی یک آرم اساسی ، شما باید حداقل به فکر پانزده تا سی سال آینده برای مدیریت یک نام تجاری ، شرکت یا شرکت و طراحی آرم باشید که همچنان با اندکی تغییر یا طراحی مجدد هویت برند را به مردم منتقل کند.
3- طراحی لوگو فقط یک عنصر است
طراحی منحصر به فرد آرم تنها یک عامل در روند نام تجاری است. توجه داشته باشید که ارائه خدمات حرفه ای و اصولی همراه با جلب رضایت کامل مشتری و استفاده طولانی مدت از لوگو باعث ایجاد مارک و شهرت برای آرم می شود. در نتیجه ، حتی اگر یک آرم قوی و حرفه ای طراحی کنید ؛ اگر عملکرد کارفرما در فعالیت حرفه ای خود ضعیف باشد ؛ آرم و حتی مارک تجاری ناموفق خواهد بود.
4- قلم موثر در طراحی لوگو
از دیگر عناصر تأثیرگذار در طراحی آرم ، رنگ ها و قلم های متناسب با حوزه فعالیت کارفرما هستند. همانطور که می دانید ما در مقاله های قبلی هماهنگی ، هماهنگی و نقش رنگ را به تفصیل شرح داده ایم ، اما انتخاب فونت مناسب برای زمینه فعالیت خود برای درج نام تجاری ، یکی از سخت ترین مراحل طراحی آرم است. اگر در حال طراحی آرم برای شرکت های رسمی هستید ، بهتر است از فونت های شکسته استفاده کنید و برای شرکت ها یا شرکت های غیررسمی نیز می توانید از فونت های فانتزی استفاده کنید.
5- از مارک های قدیمی ایده بگیرید
متأسفانه ، موفقیت در برندسازی از فرمولی مشخص پیروی نمی کند. شما می توانید با بازبینی و ایده گرفتن از مارک های تجاری یا طراحی آرم های معروف قدیمی برای سرعت بخشیدن به تشخیص طراحی آرم خود ، عناصر یا مشاوره ای را در روند تجارت خود پیاده کنید.
در نهایت ، شما همیشه می توانید برای موفقیت در هر شرایط به این 5 عنصر تأثیرگذار در طراحی آرم فکر کنید. امروزه طراحی لوگو قوی ، حرفه ای و منحصر به فرد ارتباط مستقیمی با جذب مشتری دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوامل و عناصر موثر بر طراحی آرم ، انواع مختلف الگوهای طراحی آرم ، و آموزش های مختلف طراحی آرم از آماتورها گرفته تا برنامه های حرفه ای ، از بخشهای مختلف Maeda Design دیدن کنید ...
- ۹۹/۱۰/۲۵