آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

آموزش گرافیک

آموزش طراحی گرافیک و نرم افزار های طراحی توسط صادق جماعت طراح و گرافیست

  • ۰
  • ۰

بر اساس نکاتی که در مقالات قبلی در مورد طراحی آرم بیان شد ؛ عوامل و عناصر مختلفی در ساختار اصلی آرم وجود دارد که از طریق آنها می توان به راحتی ذهن مخاطب را به چالش کشید و پس از انتقال پیام برند یا شرکت ، آرم ها را با نمادهای جذاب و منحصر به فرد به راحتی در ذهن ثبت کرد. در این مقاله ، برخی از عناصر تأثیرگذار در طراحی آرم را مرور خواهیم کرد.

1- هدف مارک تجاری یا بازار شرکت را بررسی کنید

یکی از مهمترین مراحل قبل از شروع طراحی آرم ، بررسی هدف از بازار کار شما است. مشتریان یا مخاطبان شما انتظار دارند که کسب و کار شما را از لوگوی برند خود در کمترین زمان دریافت کنند. در نتیجه ، بدون دانستن هدف و دامنه تجارت خود ، نمی توانید یک لوگوی جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید.

2- انعطاف پذیری در طراحی آرم

به خاطر داشته باشید که در طراحی لوگو انعطاف پذیر باشید و از ایده های متنوع استفاده کنید. در طراحی یک آرم اساسی ، شما باید حداقل به فکر پانزده تا سی سال آینده برای مدیریت یک نام تجاری ، شرکت یا شرکت و طراحی آرم باشید که همچنان با اندکی تغییر یا طراحی مجدد هویت برند را به مردم منتقل کند.

3- طراحی لوگو فقط یک عنصر است

طراحی منحصر به فرد آرم تنها یک عامل در روند نام تجاری است. توجه داشته باشید که ارائه خدمات حرفه ای و اصولی همراه با جلب رضایت کامل مشتری و استفاده طولانی مدت از لوگو باعث ایجاد مارک و شهرت برای آرم می شود. در نتیجه ، حتی اگر یک آرم قوی و حرفه ای طراحی کنید ؛ اگر عملکرد کارفرما در فعالیت حرفه ای خود ضعیف باشد ؛ آرم و حتی مارک تجاری ناموفق خواهد بود.

4- قلم موثر در طراحی لوگو

از دیگر عناصر تأثیرگذار در طراحی آرم ، رنگ ها و قلم های متناسب با حوزه فعالیت کارفرما هستند. همانطور که می دانید ما در مقاله های قبلی هماهنگی ، هماهنگی و نقش رنگ را به تفصیل شرح داده ایم ، اما انتخاب فونت مناسب برای زمینه فعالیت خود برای درج نام تجاری ، یکی از سخت ترین مراحل طراحی آرم است. اگر در حال طراحی آرم برای شرکت های رسمی هستید ، بهتر است از فونت های شکسته استفاده کنید و برای شرکت ها یا شرکت های غیررسمی نیز می توانید از فونت های فانتزی استفاده کنید.

5- از مارک های قدیمی ایده بگیرید

متأسفانه ، موفقیت در برندسازی از فرمولی مشخص پیروی نمی کند. شما می توانید با بازبینی و ایده گرفتن از مارک های تجاری یا طراحی آرم های معروف قدیمی برای سرعت بخشیدن به تشخیص طراحی آرم خود ، عناصر یا مشاوره ای را در روند تجارت خود پیاده کنید.

 

در نهایت ، شما همیشه می توانید برای موفقیت در هر شرایط به این 5 عنصر تأثیرگذار در طراحی آرم فکر کنید. امروزه طراحی لوگو قوی ، حرفه ای و منحصر به فرد ارتباط مستقیمی با جذب مشتری دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوامل و عناصر موثر بر طراحی آرم ، انواع مختلف الگوهای طراحی آرم ، و آموزش های مختلف طراحی آرم از آماتورها گرفته تا برنامه های حرفه ای ، از بخشهای مختلف Maeda Design دیدن کنید ...

  • ۹۹/۱۰/۲۵
  • صادق جماعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی